24 Ekim 2015 Cumartesi

Mizah ile Direnmek : 'Hangisi Karısı' (Tiyatro Dünyası Oyuncuları)

Tiyatro Dünyası Oyuncuları 'Cooney' ile devam ediyor. İlk oyun 'Arap Saçı' (Ray Cooney) ikinci oyun 'Olacak Şey Değil' (Michael Cooney) şimdi 'Hangisi Karısı' (Ray Cooney). Kendimden intihal yapmamak ve yazdıklarımı tekrar etmemek için ilk iki oyun hakkında yazdıklarıma yeniden baktım. Meraklısı için aşağıda o yazılarımın bağlantılarını verdim.  




Bu yazımda bu oyuna özel gördüklerimi paylaşmak istiyorum.

Tiyatro Dünyası Oyuncuları 'çekirdek aile'sine bir 'baba' bulmuş. Kendisini daha önce de seyrettiğim ve sahne(ve de komedi oyunları) tecrübesine tanık olduğum Celal Belgil'in oyuna katılması bence çok iyi olmuş. Yaşları 'genç' ama bu tür oyunlarda gitgide daha tecrübelendikleri için 'yaş almış' saydığım ekibin, tiyatronun bir 'ağabey'ine gösterdikleri saygı da çok hoşuma gitti.

Ailenin diğer yeni üyesi Ece Gürsel'i sahnede görmek çok hoş. Ece Gürsel, rolüne çok uygun bir seçim. İlk deneme olarak başarılı bulduğumu söylemeliyim. Tiyatro sahnesine alıştıkça çok daha iyi olacağına inanıyorum.           

Ferhat Balaban sahneye sağlam basmaya başladı. Can Mutluca'nın canlandırdığı Bobby, her oyuncunun altından kalkabileceği bir rol değil.

Berke Hürcan tiyatro dünyasına kendini kabul ettirdi. Her oyunda bir öncekinden daha iyi. Can Törtop ile sahnede kurdukları iletişim oyunun başarısına çok katkı yapıyor.

Ümmühan Kıldiş, 'sahnesi' çok ışıltılı olan bir oyuncu. Onu sahnede ilk gördüğüm andan itibaren düşüncelerim değişmedi. Yaşından çok daha olgun, tiyatronun ustalarına has bir 'duruşu' var sahnede. Sahnenin gizli yönetmeni gibi. Onun şahsında, sevdiğim pek çok kadın oyuncuyu görüyorum.

Bu oyunda benim gözüm Can Törtop'a takıldı kaldı. Bu oyundaki rolü ile Can Törtop komedi oyunculuğunu tescilledi bence. Sahnede yarattığı enerji, sempati sıra dışı. Seyirci de onaylıyor zaten. Onu seyretmek için tiyatroya gelecek seyirciler olacak artık.

Can Törtop oyun sonu yaptığı konuşma ile de gönlümü çaldı. Ülkemizin içinde bulunduğu bu acılı günlerde güldüren bir oyuna devam etmelerini şöyle açıkladı: 'Mizah mazlumun elindeki tek silahtır.' Ben 'mizah mazlumun umududur' diye tercüme ediyorum. Zalimlere karşı mazlum gülerek ayakta kalacak ve direnecek. Tiyatro Dünyası Oyuncuları sadece eğlendirmiyor mizah ile direniyor. Seyredin ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Melih Anık

 Tiyatro Dünyası Oyuncuları sayfasından aldığım aşağıdaki bölümü de merak edenler için paylaşıyorum:
"Oyunun konusu kısaca şöyle:

John Smith (Berke Hürcan) Londra’da bir taksi şoförüdür. John’un birbirinden farklı iki hayatı, Londra’nın farklı bölgelerinde iki evi ve de resmi olarak evli olduğu iki eşi vardır: Mary (Ümmühan Kıldiş) ve Barbara (Ece Gürsel). Çok sıkı bir zaman programı yaparak iki evliliğini de hiç şüphe çekmeden devam ettiren John, bir akşam yaşlı bir kadını hırsızlardan kurtarmak isterken gözünü hastanede açar. Hırsızlık olayını araştıran dedektiflerin (Celal Belgil ve Ferhat Balaban) sorularıyla John’un bütün düzeni bozulmak üzeredir. 

Üst kat komşusu Stanly’den (Can Törtop) yardım ister ancak Stanly yardım etmekten çok işleri daha da karıştıracaktır. Barbara’nın yeni komşusu Bobby (Can Mutluca)’nin de dahil olmasıyla olaylar içinden çıkılmaz bir hal alacaktır.

KOMEDİ TİYATRODA İZLENİR

HANGİSİ KARISI

Yazan: Ray Cooney
Yönetmen: Can Törtop
Çevirmen: Orhan Azizoğlu

Oyuncular: 
Berke Hürcan
Ece Gürsel
Celal Belgil
Can Törtop
Ümmühan Kıldiş
Ferhat Balaban
Can Mutluca"

Benim önceki yazılarım:

Olacak Şey Değil

http://melihanik.blogspot.com.tr/2015/02/tiyatro-dunyas-oyuncular-devam-ediyor.html

Arap Saçı

http://melihanik.blogspot.com.tr/2014/01/basarl-bir-fars-arapsac-tiyatro-dunyas.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder