3 Ağustos 2020 Pazartesi

Gereksiz Twitler Arasında Bir Gezinti

Bir twit yazdım. Soru geldi. Cevapladım.




Cevap geldi. Cevap verdim:



Muhsin Hoca'nın dediğine komik dediğinin farkında değil.
Cevabımı beğenmeyen biri vardı. Verdiğim cevaba 'atladı'. Onun seviyesine inmedim. :


Başkasına 'terbiyesiz' diyenin şuursuz olduğunu düşünüyorum. Koray Tarhan 1976 doğumlu. Benim kızım yaşında. Bana 'terbiyesiz' diyerek 'terbiyesiz'lik eden kendisi. Ama sosyal medyada alıştık bunlara. Hem bunlar kendi meslek Usta'larına da demediklerini bırakmıyor. Tiyatroda böyle bir nesil var şimdi. Avatarına bakıp tiyatro yapıyorum dediği için takibe aldığım tiplerden. Benim için özel bir yeri yok.  Doğaçlama yaptığını söyleyenin bu kadar zayıf olması da yürekler acısı. Ayrıca arkadaşını da tanımıyor. Bu tipler benim son günlerde vurguladığım 'gençler'den. 

Oysa DTCF'den  Zeynep Özyurt gerçekten de şimdilerde  renkli kedi boyuyor.



Ve bana özel fiyat yapabiliyor.


Trajikomik olan durum şu ki benden sektör soran sektörünü bulmuş. İşsizliği işe çevirdik diyor. Tiyatro yapamıyor ama renkli kedi boyuyor. Aklına nasıl tiyatro yapabilirim gelmiyor. Evinin kapısının önünde, bahçesinde tiyatro yap. Muhsin Hoca da bunlara demiş zaten. Şikayet eden başka iş yapsın demiş.  

Bu arada Koray Tarhan'ın durumdan haberi yok ama 'konuşuyor'
Bu arkadaş bana şunu yazmış:

Tiyatro yapmayan konuşmayacak anlamı çıkıyor yazdığından. Saçma. Ama 'eldivenimi' fırlattım. Koray Tarhan 1976 doğumlu. Ben 1969'dan beri tiyatro yapıyorum. Bu da son yıllarda yaptıklarım. Gel sen yap bakalım benim yaptığımı.



Bu arkadaş Muhsin Ertuğrul'un sözünü hiç anlamamış olduğunu şu twiti ile ele veriyor. Ben de onu ciddiye alma düzeyini cevabımla gösterdim.


Şu noktaya dikkat çekmek isterim. Bu arkadaşlar sapla samanı karıştırıyorlar. Aslında verdikleri cevaplar  Muhsin Ertuğrul'a... Ama onların niyeti 'beni dövmek'. Uysa da uymasa da 'koyuyorlar' akıllarınca.

Aynı anda bana kafayı takmış olmalı ki başka bir twitime de atladı. Bu gençler kendini bir yere ait hissedip  saldırıyorlar. Arkadaş Kadıköy Tiyatrolar Platformu üyesi. Ben Platform hakkında yazıyorum ya bu da arkadaşları gözünde kahraman olmaya çalışıyor:



Verdiği cevabın nereye gittiğinin farkında değil. Aklınca akıllı bir cevap verdiğini sanıyor. Yâni parayı kendi tiyatrolarının ayakta kalması için harcayacaklarını ima ediyor. Ama benim açtığım çukura düşüyor ve benim duymak istediğim cevabı veriyor. Şevket Çoruh bağışı tiyatro dışı bir vakfa bağışlayacağını açıklamıştı. Bu arkadaş zımmen o hareketin yanlışlığını belirtmiş oluyor. Parayı tiyatroya harca diyor... Şevket Çoruh'un arkasından söylüyor bunu. Yüzüne söyleyemediği bir şeyi burada söyleyerek kahramanlık yapıyor. Bu kahramanlığı 'like' ederek alkışlayan biri daha var: Bahar Çuhadar. Gazetedeki köşesinde 'tiyatroya altın çağ(!) yaşatan' bu yazar Şevket Çoruh'u da alkışlamıştır yaptığı bağış yüzünden. 

istanbulimpro

SON SÖZ:
Tüm tiyatroların yaşaması gerekmiyor. Yukarıdaki paylaşımlardan çıkan bir anlayışı temsil eden İstanbulimpro kapanırsa ben üzüntü duymam. Umarım salgın bir işe yarar da gereksiz tiyatrolar da elenir.

Melih Anık


Not: Bu yazıdan sonra Koray Tarhan, Volkan Yosunlu, Masalanlatıcısı hesaplar hakaret tehdit içeren twitler yazdı. Bunlar umulmadık şeyler değil. Benim için değeri de yok. Blokladım gitti. Arkamdan konuşurlar.  Yeni de değil. Hep yazarlar. Ben de zaten onun için Türk Tiyatrosu batıyor diyorum.  





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder