Serkan Aksu 'Kiminle Konuşuyorsun' oyununa davet
ettiğinde kendisi hakkında hiç bir şey bilmiyordum. Her zamanki gibi teksti
istedim, gönderdi. Son hâli değilmiş, reji metni daha farklıymış. Oyun hakkında
fikrim oldu. Oyun kadına şiddeti anlatıyordu. İçinde Münevver cinayeti de vardı,
Özgecan da. Babanın rolü müphem ve seyirciye bırakılmıştı. Anne baba ilişkilerine bakarak meselenin nesilden nesile miras olduğu fikri üzerinde duruyordu. Katilin ruh hâline, onu katil yapan ortama
bakıyordu oyun. Elimdeki metne göre cinayet, bir sürecin önlenemez sonucu gibi
görünüyordu ama neden sonuç ilişkisi sığ ve karanlıktı. Olaylar bireysel pencereden değerlendiriliyordu. Durumun
'o' aileye özel olduğu gibi bir algıya neden oluyordu.
Oyunda dört rol vardı. Oyunun dört rolünden ikisi sabit diğer ikisi değişen karakterleri canlandırıyordu. Hayâl ile gerçek iç içe geçmişti. Benim için ilginç olan genç bir yazarın gündeme bakışıydı. Seyretmeye karar verdim.
Seyrettiğim oyun ana çizgisinde aynı olmakla beraber yapılan eklerle farklı bir mecraya
sürüklenmişti. Yönetmenin ismi yanında 'uyarlayan' yazılmıştı. Bence uyarlamadan öte yönetmenin oyunun yazılmasına katkısı vardı gibi geldi bana. Oyun sonu, oyunun kurgusundaki eksiklik fark edilmiş de eklenmiş
gibi duruyordu. Sahnede her şeyi açıklamaya, seyirciye iş bırakmamaya
çalışılmış gibi bir durum vardı. Beni tatmin etmese de bana gönderilen metnin
sonunu tercih ederdim. Oyun sonu, başa bağlanmış ise, baş, o sonu vâdetmiyordu. Biraz aceleye gelmiş kanaati uyandırdı bende.Oyunda dört rol vardı. Oyunun dört rolünden ikisi sabit diğer ikisi değişen karakterleri canlandırıyordu. Hayâl ile gerçek iç içe geçmişti. Benim için ilginç olan genç bir yazarın gündeme bakışıydı. Seyretmeye karar verdim.
Gündeme dokunduğu için oyunu sevdim ama meseleyi ele alışı açısından sevmedim. Ülkemizin büyük yaralarından biri olan bir konu üzerinde daha derin düşünülmesi, dramanın gazete haberinden daha farklı olmasını isterdim.
Bence esas övgüyü hak eden oyunun rejisi idi. Yönetmen, seçtiği müzik ve sade sahne düzeni ile tempolu, incelikleri olan bir anlatım biçimi seçmişti. Hayâl- gerçek, şimdi- dün geçişleri iyiydi. Rol geçişlerindeki ayrımın daha belirgin olması daha doğru olurdu diye düşünüyorum.
Oyuncuların hepsi görevlerini yaptı, oyuncu kumaşlarının yeterli olduğu kanısına vardım. Oyuncular içinde Başak Çolpan bir adım önde. Takip edilmeli.
Özellikle rejisinin göz ardı edilmemesi gerektiğini düşündüğüm 'Kiminle Konuşuyorsun', konusu itibariyle ilgi çekmesi gereken bir oyun. Tiyatronun bir eylem biçimi, mekânının da sahne olduğunu hatırlarsanız tiyatro, eylemini yapmış. Bu oyunu seyretmek ve eleştirmek de bir eylem sayılabilir pekâla.
Melih Anık
Oyunun Künyesi:
Yazan: Serkan
Aksu
Uyarlayan ve Yöneten: Eraslan Sağlam
Müzik: Emrah Can Yaylı
Işık: Ekremcan Arslandağ
Reji Asistanı: Başak Aygün
Grafk Tasarım: Yasemin Toprak
Fotoğraf: Abdullah Bozoğlan
Tiyatro: Şehrin Azizleri
Uyarlayan ve Yöneten: Eraslan Sağlam
Müzik: Emrah Can Yaylı
Işık: Ekremcan Arslandağ
Reji Asistanı: Başak Aygün
Grafk Tasarım: Yasemin Toprak
Fotoğraf: Abdullah Bozoğlan
Tiyatro: Şehrin Azizleri
Oyuncular
Aynur Sağır, Serkan
Aksu, Başak Çolpan, Serkan Ortaç
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder