Bir
Kadın Hikayesi Tiyatro Mydonoz yapımı bir oyun. Tiyatro Mydonoz’un kendi
cümleleriyle tanıtımı şöyle:
‘2010
Yılında Kurulan Tiyatro Mydonoz; 9 yıldır perdelerini açmaktadır. Bu süre
içinde; Müsadenizle Deliriyorum, Boşananlar Kulübü, Zoraki Kocala,
Hırsız, Dem-i Devran Aşki Cennetin Çocukları “KERBELA”, Geleceğe
Dönüş, Kayıp Masallar, Sihirli Kutunun Sırrı, Doğumdan Sonra Ölümden Önce Bir
Kadın Hikayesi, Yokluğum, While in Hell (Cehennemdeyken), The Break Up Project
(Ayrılık Projesi) Oyunları, Çeşitli İnsan Kaynakları Uyum ve İletişim Workshop
çalışmaları, Mikro Mimik, Beden Dili Workshop ve seminerleri ile (2007/2009
arası Türk Telekom’da olmak üzere) var olmaya çalıştı.Turne tiyatrosu olan
Tiyatro Mydonoz yurtiçi ve yurtdışı turneleriyle oldukça önemli kitlelere
ulaştı…2019/2020 sezonunda Tiyatro Mydonoz 6 Oyunla sezonda seyircileri ile
buluşacak.’
Oyunun
tek oyuncusu Taies Farzan’ı anlatmak için ayrı bir yazı yazmak gerekiyor. Bu
yazı kapsamında özetleyeyim:
İran’da
doğan Farzan ailesiyle 14 yaşında önce Türkiye’ye ardından Almanya’ya göç
etmiş. İstanbul’da dans okulunda okumuş dans ve ses eğitimi almış. Farsça,
Türkçe, Almanca, İngilizce ve Kürtçe konuşuyor. Pek çok sinema filminde
oynamış, ödüller almış. Televizyon programları yapmış, dizilerde ve tiyatro
oyunlarında oynamış. Farzan çok iyi bir oyuncu. Kısa süreler içinde mimikleri
ile yazdan kışa geçebiliyor.
Mimiklerinde ilkbahar da var yaz da. Sesi ve tonlanması ile duyguları doğru
aktarıyor. Bu özellikler seyircinin
sahneden kopmadan onu takip etmesini, anlattığı hikayenin peşine takılmasını
sağlıyor. Tek kişilik bir oyunda bunu başarmak her oyuncunun becerebileceği bir
iş değil.
Oyun bir üçüncü sayfa hikayesi; bir
sapığın tecavüzüne uğrayan evli bir kadının cinnet anında onu öldürmesiyle
değişen hayatını anlatıyor. Bana gönderdikleri tekst, reji metni
gibi. Tekstin başlangıcında oyun kahramanı Sara tanıtılıyor ve çeşitli durumlar
içinde onun ruh hâline ait açıklamalar yazılmış. Bu rol ile ilgili masa başı
çalışmasının ayrıntılı yapıldığını gösteriyor. Sahnede bu ruh hallerini
görüyorsunuz. Yazar olayın tüm yanlarına dokunan dikkate alan bir tekst yazmış. Oyunun başarısı
tekstten ve rejiden (Çağıl Bozbeyoğlu) önce oyuncudan geliyor. Açıkça
söylemem gerekirse tekst Farzan’ın oyunculuğu sayesinde bu denli etkili oluyor.
Bu oyunu seyretmenizi öneriyorum. Zira Farzan’ın oyunculuğu ödüllük. Oyunda
anlatılan çarpıcı bir kadın hikayesi. Bu nedenle (İstanbul
dışında da) çok oynanmasını ve çok seyirciye ulaşmasını isterim, dilerim.
Melih Anık