Ay Carmela Genç Günler kapsamında
sunuldu. Bu vesile ile Genç Günler üzerine bir kaç söz söylemem gerekiyor. 100
yaşını geride bırakmış ama bir türlü "büyüyememiş" İstanbul Büyükşehir Belediyesi(İBB) Şehir
Tiyatroları'nın en olgun ve tutarlı olduğu iş 33. yılını idrak etmiş olan Genç
Günler ama onda da ne yapılmak istendiği anlaşılır gibi değil. İBB Şehir
Tiyatroları'nın "genç"ten ne anladığını çözmek bir mesele. Oyuncular
mı? Oyunlar mı? Seyirciler mi? Hangisi "genç"? "Gençlik"
bir umutsa İBBŞT'nın Genç Günler'i umut
vermiyor. "Gençlik"ten maksat "avangard" ise Genç Günler
"avangard" değil. "Gençlik" heyecan, enerji ise Genç Günler
ne enerjik ne heyecanlı. Dengesiz bir programla "festival"lik bir şey
Genç Günler.
Sanchis Sinistera(1940)'nın Ay Carmela
isimli oyununu Naşit Özcan'ın rejisinden
seyrettik. Ay Carmela oyun seçimi, rejisi ve oyunculuğu ile "iyi" bir
oyun. Tarihsel vurgusu önemli.