Tiyatro AŞHK 2012 yılında Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nin
başkenti Lefkoşa’da kurulmuş. Topluluğun ilk oyunu “Hüseyin Köroğlu ile
IŞIĞA YÜRÜTEN ADAM” olmuş. Topluluğun ikinci oyunu Tatminkar Ödül 30 Eylül
2014 tarihinde Kıbrıs Tiyatro Festivali’nde seyirci ile buluşmuş. İstanbul ‘da 21 Ekim 2014 tarihinde ilk kez
oynandı. Oyunun yazarı Carole Fréchette, Ece Okay tercüme etmiş, Hüseyin
Köroğlu yönetmiş, Şenay Saçbüker ve Hüseyin Köroğlu oynuyor. Oyunun konusu
: ‘Zengin bir kadın, kendisini
etkileyecek, hislendirecek, cezb edecek bir erkek aramaktadır. Kazanana
tatminkar ödül vaat etmektedir.’ Bir adam gelir..
28 Ekim 2014 Salı
22 Ekim 2014 Çarşamba
AŞHK - Tatminkar Ödül
AŞHK'ın Tatminkar Ödülü'nde, yıllardan beri ilk kez, şahane oynayan bir ikili seyrettim. Şenay Saçbüker ve Hüseyin Köroğlu..
0 yanıt4 retweet0 favori
Tatminkar Ödül, gökdelenlerin yükseldiği şehirlerde, gitgide yalnızlaşan insanların sevgiye susamışlıkları üzerine bir hikâye.
0 yanıt3 retweet0 favori
AŞHK'ın Tatminkar Ödül'ü beni tatmin etti. Tiyatro gibi tiyatro. Şenay Saçbüker ve Hüseyin Köroğlu oyunculuk ödüllerine aday olacaktır.
0 yanıt3 retweet0 favoriAşkla Yapılan Bir Oyun : Sünnetsiz (Tiyatro Silüet)
Tiyatro Silüet’in Sünnetsiz isimli oyununu seyretmeye karar
vermem Cahide Acar’ı tanıyor, yazılarını okuyor olmamdandır. Salih Acar’ı
Cahide Acar’ın yazıları ile tanıdım. Tiyatro Silüet’in kurucularından Salih
Acar, Cahide Acar’ın kardeşidir. Tiyatro Karnaval'ın Gönül Ülkü GAzanfer Özcan Sahnesi'nde buluşana kadar
birbirimizi sanal olarak tanıyorduk. Sünnetsiz nedeniyle bir araya geldik.
Oyundan önce ve sonra çay içerken konuştuk. O zaman Salih Acar’ın çalıştığı
şirketin ürünlerini pazarlamak amacıyla
gittiği şehirlerde çocuk
tiyatrosu yaptığını öğrendim. Daha önceden de facebook’daki paylaşımları ile
Türkiye’yi dolaştığını ve tiyatro yaptığını biliyordum. İşini tiyatro ile
birleştirmesine hayran kaldım. Sohbet ederken sol kolunda gördüğüm ağlayan ve
gülen mask dövmesi Salih Acar’ın tiyatroyu bedenine işletecek kadar çok sevgisini ve kararlılığını gösterdi bana. Muhsin
Ertuğrul ‘Tiyatro alanı bir ihtisas, bir
aşk , bir ihtiras işidir’ demiş. Tiyatro Silüet’in oyuncuları ile yaptığım
sohbette bu ‘aşk ve ihtirası’ gördüm. Amatör tiyatrocuların diye gittiğim oyun, başta Salih Acar olmak üzere sohbet
ettiğim gençlerin kendilerini tiyatroya adanmışlığını ve de memleket
sevgilerini görünce başka bir anlama geldi. Bu yazıyı o duygularla yazıyorum. ‘İhtisas’a da
değineceğim tabii ki..
19 Ekim 2014 Pazar
Tiyatro-Dor’un III.Richard’ı (Shakespeare) Farklı
Tarih
1483-1485 yılları arasında kral olan III.Richard İngiltere’nin ‘Plantagenet’
Krallarının sonuncusudur. Naipliğini yaptığı
V.Edward’ın yerine geçmiş,
yerini (istemeye istemeye) Tudorların kurucusu VII.Henry’e bırakmış. VII.Henry (Tudor), III. Richard'ı 22 Ağustos
1485'te Bosworth Field Çarpışması'nda yenerek öldürmüş. Bosworth Field Çarpışması, Güller Savaşı’nın sonu. Güller
Savaşı, İngiliz tarihinde 1455-1485
yılları arasında gerçekleşen iç savaştır. Savaşa bu adın verilmesinin nedeni,
savaşa neden olan York Hanedanının
armasının beyaz gül, Lancaster Hanedanının
armasının üzerinde ise kırmızı gül olmasıdır.(Wikipedi)
16 Ekim 2014 Perşembe
Bitiyatro'dan Kırmızı Siyah ve Cahil (Edward Bond)
Yazılarımı
okuyanlar, beni tanıyanlar oyun seyretmeden önce yaptığım hazırlıkları bilir.
Bazıları için seyretmenin tadını kaçıran bu hazırlıklar benim için keyifli bir
yolculuktur. Oyunu seyrederken önceden bildiğim ve altını çizdiğim hususların
sahneye nasıl yansıtıldığını keşfetmekten hoşlanıyorum. Bu öncelikle eleştiri
yazmak için olmazsa olmaz bir koşul. Metnin sınırlarını bilmeniz rejinin
başarısını ya da başarısızlığını daha çok ortaya koymanıza yardım eder. (Ben ne
diyorum? Jüri üyeleri ödül verdikleri oyunları okumuyor!) Öte yandan oyunu
seyredecek olanlar ya da seyrettikten sonra anlamını çözmek isteyenleri, merak
edenleri düşünürüm. Ön hazırlık yapmadan(çoğu seyirci öyledir) seyreden biri
oyunu nasıl görür? Eğer benim yazımı okumak kafalarındaki soruları aydınlatırsa
ne mutlu bana.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)