30 Aralık 2014 Salı

Hülya Karakaş'tan 'Erhan Abi'ye Mektup

‘Kifayetsiz Muhteris’ başlıklı yazımın 2014’ün son yazısı olacağını söylemiştim. Ama yazımı yayımladıktan sonra İBBŞT yönetmen-oyuncusu, yazar Hülya Karakaş ‘Erhan Abi’ye hitaplı bir mektup yayımladı. Hülya Karakaş, yaşadığı sorunları kurum dışında paylaşmamak  için elinden gelen tüm çabayı  göstermiş ama öyle bir noktaya gelmiş ki taşmış. Onun yaptığını o kurum içinde yapacak başka bir kişi tanımıyorum. Herkes sipere sığınmış yatıyor. Son olaylarda gözlediğimiz  suskun kalışlar  benim bu düşüncemi doğruluyor. Sanki ‘kasabanın sırrı’na sahip çıkılıyordu. Hülya Karakaş perdeyi kaldırdı ve İBBŞT’nın hâl-i pür melâlini ortaya koydu.


Hülya Karakaş, olaylarla, konuyla hiç  ilgisi  olmadığı halde GSY’nin ‘suçlu avına çıkmasına’ karşı çıkarak ‘suçlu benim’ diyor. Kurumun içinden bu davranışı anlayacakların çıkacağını sanmıyorum(diliyorum). Hülya Karakaş’ın bu onurlu davranışını ayakta alkışlıyorum.

Hülya Karakaş’ın mektubunda birkaç yazı olacak pek çok husus var. Özetleyerek yazdım.

‘Erhan Abi’,  Hülya Karakaş’ın yüzüne ‘CHP torpilli’sin demiş. Hülya Karakaş ‘fişlenmiş’ mi? Diğer oyuncular için de ‘Erhan Abi’nin elinde bilgiler var mı? Kurumu bu bilgilere göre mi yönetiyor? Bu ‘Erhan Abi’nin  kendi inisiyatifinde bir işleyiş mi  yoksa o kendisine söyleneni mi yapıyor? GSY’nin bu konuda açıklama yapması gerekmiyor mu?  Kişilerin düşünceleri üzerinden ayrımcılık yapılması  başlı başına bir yasal konu değil mi? Kurum içindeki bilgilerin ‘servis edilmesi’ suçlaması da bir başka yasal konu. İddia edenin  kanıtlama sorumluluğu var.  

Hülya Karakaş açık ve net olarak ‘Erhan Abi’nin çevresinde dolaşan ‘pohpohçulara’ prim verdiğini söylüyor. Kurum içinde ‘elinde çantayla dolaşıp bilgi toplamaktan başka iş yapmayan’ birinden söz ediyor. Bunu bulmak ‘Erhan Abi’nin görevi değil mi?

Kurumda Erhan Abi’nin üç yardımcısının ‘kadrolu yönetmen’ olmadıkları halde kendilerine sürekli yönetmen görevi verilmesini sorguluyor Hülya Karakaş. Kurum içinden  ‘kadın yönetmen’ çalıştırılmıyormuş. Bu da bir ayrımcılık değil mi? ‘Biz bu yönetmelik olduğu sürece çalışmıyoruz’ diyerek senelerce tiyatronun kapısından geçmeyenler bugün kurumu  ‘kurtarmaya’ soyunmuşlar. Bu konuların kanıtlanması pek zor olmasa gerek.

Hülya Karakaş, ‘Erhan Abi’ye ‘McCarthy’ciliğin ateşine odun taşıma; bir zamanlar İBBŞT’na destek veren, yaptığı oyunları öven  kurum ve kişilere saldırma’ diyor.

‘Erhan Abi’ye ‘Biz tiyatroyu kurtarmaya geldik’ diyerek yaptığı imayı hatırlatmış  Hülya Karakaş ve sormuş : ‘Tüm bunlar kurumun zaten ciddi sorunlarının olduğunun göstergesi değil mi?’ve eklemiş: ”’100 yıllık bir kurum’ sayende kurtuluyorsa o kurumun dibe vurmasının zamanı gelmiştir

Hülya Karakaş Cibali Karakolu isimli oyunda yapılanın  ‘sansür’ olduğunu açıkça yazmış, ‘25 kez sahnelendikten, galası yapıldıktan sonra oyundan bu sahneyi çıkartmanız sansürdür. Siz kabul etseniz de etmeseniz de bunun adına literatürde sansür denir.’ demiş.

Hülya Karakaş, İBBŞT içinde, personele göre değişen uygulamaları  örneklerle açıklamış ve sormuş: ‘Yıllardır kuruma ancak galalarda,özel gecelerde uğrayan,sosyal medyada kurumu öven mesajlar yazan, ama sıra oyun oynamaya gelince sırra kadem basan oyuncuları da ücretsiz izin almaya teşvik edecek misiniz?’

Mektubunu “Öyle hışımla ‘suçlu’ avına çıktınız ki,konuyla alâkam olmadığı halde ‘suçlu’ benim demek istedim. Şimdi benim gibi düşünen diğer sanatçıların da ‘biz de suçluyuz’ diyerek ayağa kalkmaları ne güzel olurdu, ama boşuna hayâl kuruyorum; bu ancak bir film sahnesi olabilir! Öyle her şey yolunda gitmiyor Erhan ‘Abi’cim” diye bitirmiş mektubunu Hülya Karakaş.

Kurum dışından yazanları ‘suçlayarak’ kendini ‘aklamaya’ çalışan Erhan Bey’in Hülya Karakaş’ın bu iddiaları karşısında ne yapacağını merak ediyorum. Ben olsam istifa ederdim. Kurumun siperlerinde yatanların yerinde de olmak istemezdim. Hülya Karakaş'ın davranışı o kadar onurlu ki..


Melih Anık


Not:

Hızlı yazarken atlamışım. Hülya Karakaş 'Erhan Abi'nin gönderdiği 'ayar mesaj'larından bahsediyor. Bu 'törpülemek'ten öte 'mobbing' gibi bir şey ve suç..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder