15 Şubat 2018 Perşembe

İstanbul DT'da Sabun Köpüğü: Tamamen Doluyuz


İstanbul Devlet Tiyatrosu'nda 'Tamamen Doluyuz' isimli bir oyun oynanıyor. Bu yazı, oyun eleştirisinden daha çok ödenekli bir tiyatronun oyun ve oyuncu seçimi ile ilgili olacak. 

Oyun sabun köpüğü gibi. New York'da müşterileri şöhretli kişiler olan bir lokantanın rezervasyon masasında telefonda kayıt alan, asıl mesleği oyunculuk olan bir gencin mesleği, ailesi, iş arkadaşları, patronu ve müşterilerden oluşan dünyasına giriyorsunuz. Sonunda her iş tatlıya bağlanıyor. Eğlencelik bir sabun köpüğü bu oyun.

Herhangi bir özel tiyatronun oynayabileceği bir oyunu adında 'Devlet Tiyatrosu' olan bir kurumun repertuvarına alışı kurumda nasıl oyun seçildiği hakkında sorular sormama neden oluyor. İnsanın 'bu oyunu  çok mu aradınız' diye sorası geliyor. Kim bulmuş, kim seçmiş kim repertuvara almış merak ediyorum. İstanbul Devlet Tiyatrosu nasıl repertuvar yapıyor? Bana cevap vermeyin de kendi aranızda konuşun, soruşturun, sorgulayın.

Hadi oyunu seçtiniz, oyuncuyu nasıl buldunuz? Bu oyun için  'Audition'  yâni oyuncu seçimi yaptınız mı? Benim kulağıma gelen haber, 'audition' yapılmadığı yolunda. 'Kendin pişir kendin ye' olmuş yâni.   'Altan abinin oğludur' mu dediniz? 'Altan abinin oğlu' da bunu içine sindirdi mi? Efe Erkekli bu oyunu oynayabilecek bir oyuncu. Belki 'hakça' seçim yapılsa gene o seçilecekti, işi uzatmak istemediniz diyelim. Ama bu durumda kurumda rol bekleyen diğer abilerin oğulları, kardeşleri, yeğenlerine sıra ne zaman gelecek? Yoksa işler öyle mi dönüyor? Bu kuşkulu bir durum ve utanç verici değil mi? Hiç değilse dumanı doğru çıkarsaydınız.

Bildiğim kadarıyla bu oyun sahnelendiği tarihlerde İstanbul Devlet Tiyatrosu Müdürü görevinden istifa etmemişti. Avrupa oyunu ile ilgili bir neden yüzünden istifa etmiş diyorlar. İyi de ondan önce Tamamen Doluyuz ile ilgili hususlar var. Onlara itiraz etmemiş mi? İstifa etmek için Tamamen Doluyuz'un repertuvara alınışı ve oyuncu seçiminden daha iyi sebep mi olur?

Ben 'Altan abinin oğluna' 'ümit veren oyuncu ödülü' verecek hiç değilse  onu aday gösterecek bir ödül  'komitası' çıkacak diye endişeliyim. Olur valla, olur.

Melih Anık

1 yorum:

  1. Okudum... Anladım... Düşündüm... Okumama, anlamama, düşünmeme neden olduğunuz için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil